Merginų choreografinė grupė
label_outline
Programos kodas:
120301673
access_time
Prasideda:
2023-02-01
person_outline
Organizatorius:
Plungės rajono savivaldybės kultūros centras
Šokis – scenos meno, pramogų industrijos ar socialinio susibūrimo forma, kur išraiškai pasitelkiami kūno judesiai, tradiciškai ritmiški muzikai. Šokio apibrėžimas yra reliatyvus, priklausomai nuo socialinių, kultūrinių, estetinių bei moralinių visuomenės pažiūrų. Bendriausiu atveju egzistuoja dvi šokio rūšys – sceninis šokis bei socialinis šokis. Sceninis šokis yra meno forma, atliekama publikai. Socialinis šokis yra skirtas ne publikos, o šokėjų pasitenkinimui ir dažniausiai šokamas ne dėl meninių, bet dėl socialinių tikslų. Šiais laikais du terminai gali persipinti tarpusavyje dėl galimo itin plataus sceninio (meninio) šokio apibrėžimo. Šokis – tai galimybė ne tik išmokti šokti, bet ir atsipalaiduoti, pailsėti nuo rūpesčių ir kasdieninės rutinos, bei gerai praleisti laiką. Be to, tai itin malonus būdas fizinei formai palaikyti bei kūno linijoms dailinti. Šokio programa pritaikyta mokiniams, turintiems įvairią šokio patirtį, ir atitinka įvairius šokio polinkius turinčių mokinių interesus. Programa taip pat suteikia mokiniams, neturintiems jokios šokio patirties, galimybę išbandyti save naujoje meninėje veikloje. Šokis tampa resursu, kuomet jis perauga į pozityvios būsenos ir energijos šaltinį. Fiziniame lygmenyje, šokio – judesio terapija leidžia tiksliai suvokti savo fizinį „aš“, judesiais išreikšti nuotaikas, požiūrius, idėjas, atsipalaiduoti. Psichologinėje plotmėje terapija padeda pasąmonėje glūdinčius dalykus perkelti į sąmonės lygį. Skatinama laisva saviraiška judesiais, sukuriami būdai emocinei įtampai panaikinti, gyvenimo džiaugsmui patirti, naujiems gebėjimams tobulinti. Šokis kaip iššūkis: tai galimybės – išbandyti ką nors nauja, netikėta. Daugeliui žmonių pats šokis, ypatingai dalyvaujant kitiems žmonėms, pats leidimas išreikšti save – sąžiningai, ryškiai per judesį – tampa rimtu iššūkiu. Šokio programa apima svarbiausias šokio, kaip vienos iš meno šakų žinias, veiklas ir principus. Mokydamiesi šokio, mokiniai galės susiformuoti teigiamą nusiteikimą ir norą domėtis šokiu, įgyti šokio žinių ir supratimo, gebėjimų šokti, kurti, stebėti ir suprasti šokį, suformuluoti, pasakyti ir pagrįsti savo įspūdžius, nuomonę ar mintis, kilusias dalyvaujant įvairiose šokio veiklose, programoje daug dėmesio skiriama šokio sąsajoms su kasdieniu gyvenimu. Mokiniai mokysis įžvelgti ir pritaikyti įgytą šokio patirtį siekiant karjeros arba tenkinant asmeninius, socialinius ir kultūrinius poreikius. Programos branduolys – orkestrinio žanro šokiai, šokami grojant pučiamųjų instrumentų orkestrui. Daug dėmesio skiriama judesio ir šokio raiškai, tai skatins formuotis taisyklingą kūno laikyseną, koordinaciją, lankstumą, judesių laisvumą. Lavėjant psichofiziniams mokinio gebėjimams, plečiamas darbo formų ir metodų spektras. Mokiniai galės atlikti lavinančius pagrindinius judesius, kūrybines užduotis, skirtas pojūčiams, aplinkos objektams, reiškiniams perteikti, improvizaciniams gebėjimams ugdyti. Šokio kalbos pažinimas: tikslingai taikyti judesius, juos įvardyti, sudaryti derinius atliekant užduotį. Šokis gali būti bendravimo būdu, būdu išreikšti save, apjungti visus žmogiškus jausmus, pasakoti istorijas, sustiprinti ir disciplinuoti asmenybės vientisumą, keisti savijautą. Praktikuojant šokį kaip asmeninio augimo metodą neabejotinai keičiasi šokančiojo elgesys, judesio kokybė, savijauta, santykiai ir socializacija. Šokio praktika tinka kiekvienam, norinčiam pažinti ir atrasti save kūrybiškai ir žaismingai. Per judesį išreikšti save kiekvienas gali jam pačiam priimtinu tempu bei unikaliais judesiais be griežtų taisyklių ar reikalavimų.
arrow_back Grįžti